CARI JODOH JANGAN YANG CANTIK, CARILAH JODOH SEDERHANA NAMUN SESUAI DENGAN HATI KITA

Bagi sesetengah orang mencari jodoh itu adalah perkara  yang susah, tiap-tiap orang mempunyai langkah sendiri untuk mencari jodoh, karakter seorang dalam terima jodoh juga tidak sama, dari mulai penerima semua pasangan, sampai susah terima pasangan disebabkan terlalu memilih.


Untuk orang yang mempunyai masalah dari segi penampilan dalam  mencari jodoh membuatkan mereka berasa susah kerana mempunyai kekurangan yang membuatkan kita merasa malu untuk mendekati seorang, bahkan juga banyak di antara mereka lakukan segalanya untuk memperoleh jodoh yang didambakan, dari mulai memgubah penampilan  jodoh, sampai sehingga ada orang mencari jodoh on-line.

Sesungguhnya mencari jodoh itu mudah, yang membuatkan  kita susah cuma diri kita sendiri, memanglah kecantikan serta penampilan menjadikan sesuatu yang  disenangi oleh kebanyakan orang, tetapi jodoh yang tampan atau cantik menurut mereka, belum pasti baik buat mereka juga.

Walau sebenarnya bila kita sentiasa berupaya serta berpikir positif, bukannya mencari jodoh itu sesuatu yang mudah  dengan hati kita?



Seorang Yang Kekurangannya Boleh Kita Sukai

Bila kita dapat terima kekurangan pasangan kita, pasti hubungan kita akan dipermudahkan , kita pasti  bakal sama-sama menerima keduanya, sama-sama menghormati, bahkan juga bila pasangan kita tak terima kekurangan kita, bersabarlah,oleh itu kita bakal tahu begitu besar cinta kita dengan ingin terima kekurangan pasangan kita, mereka bakal menghormati itu.

Mencari Jodoh Janganlah Cantik Dari Segi Penampilan


Bukankan banyak pasangan di negeri lain mencari jodoh orang yang biasa-biasa  yang datang dari keluarga tak seberapa? Kenapa pasangan lain boleh menyukai seorang dari keluarga yang belum pernah bertemu? Lantaran cinta tak pilih mereka yang cantik, tetapi mereka terasa bersusuaian dengan karakter keduanya.

Beberapa orang berkorban mempunyai jodoh yang cantik cuma untuk pujian kecantikan dari pandangan orang lain, tetapi perceraian yang cuma didapat diakhir kecewaan itu.

BUAT APA KITA CARI JODOH YANG SEMPURNA, JIKA ADA JODOH TERBAIK YANG DAPAT MEMBUAT HIDUPMU LEBIH BAIK. 

Pasangan Yang Paling baik ialah yang Berani Menikahimu Lantas berjanji Membahagiakanmu, Bukanlah Untuk Sebaliknya

Serta yang paling penting ialah mencari jodoh untuk membuatnya pasangan selama-lamanya, bukanlah untuk sesaat dalam hitungan jam. Jodoh itu satu, mereka yang memperoleh pasangan tanpa ada hadirnya seseorang bekas akan melakukan keluarga yang lebih bahagia.

Meminang pasangan tidaklah mahal, cuma hanya cincin perkawinan saja telah cukup untuk menyatukan  kita berdua sah di hadapan saksi serta penghulu sesuai sama agama. Perlu ada kematangan dalam perhubungan yang harus ditempuh berdua sesudah kalian menikah, Jangan pernah anda membiarkan anak-anak yang Allah kurniakan kepada kita tanpa ada nikmati dan keberkatan begitu besar perjuangan dalam kehidupan ini.

Sumber ; http://www.infomediaterhangat.com/2016/02/cari-jodoh-jangan-yang-cantik-carilah.html
Gambar Asal : Azmir Arshad

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Yakinlah ada sesuatu yang menantimu selepas banyak kesabaran yang kau jalani yang akan membuatmu tersenyum hingga kau lupa pedihnya rasa sakit.

Adakah Anda Masih Belum Bertemu JODOH?