NIKAH GANTUNG ADALAH COUPLE YANG HALAL


[●] Apa makna nikah gantung nie ??

Dalam bahasa arab dipanggil "nikah khitbah" , ia adalah pnikahan seperti yang lain , cuma selepas akad nikah pasangan berkenaan tak boleh tinggal sebumbung , dan suami tak wajib bagi nafkah zahir batin , ertinya isterinya itu masih dibawah tanggungan ayah nya sehinggalah keluarga pihak prempuan menghantar anak perempuan nya itu ke rumah keluarga lelaki itu .

[●] Apa istimewanya nikah gantung nie ??

Pasangan ini keluar bersama, berpegangan tangan , berpelukkan , cium2 dan sebagainya kerana mereka adalah suami isteri , sekiranya m'gandung sekalipun , anak itu adalah anak yg sah , bak kata budak-budak sekarag , couple yang halal ,


[●] Kalau pegang-pegang tangan , nanti tak timbul fitnah ke ??

Nikah gantung ni bukan nikah yang perlu disembunyi , bahkan kita perlu hebohkan pada umum bahawa kita telah berkahwin , jadi tidak timbul isu fitnah melainkan kalau orang tu jenis kaki fitnah .

[●] So siapa yang sesuai untuk nikah gantung eak ??

Nikah gantung amat sesuai bagi mereka yang masih belum berkemampuan dalamm kewangan , atau yang masih belajar , atau masih belumm mendapatkan kerja , masih dialam universiti ,

p/s : daripada korang duk dating , call tiap-tiap malam , mesej tu , lagi baik korang nikah gantung dulu , semua nya akn bertukar pahala , mesej-mesej dengan isteri dapatt pahala , pegang tangan dapat pahala , seronak kan ?? 

Nikah biasa pun baik juga.. dengan kos yg rendah.. inshaAllah.. lagi rendah lagi berkat.. inshaAllah.. semoga Allah juga redha..

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Yakinlah ada sesuatu yang menantimu selepas banyak kesabaran yang kau jalani yang akan membuatmu tersenyum hingga kau lupa pedihnya rasa sakit.

Adakah Anda Masih Belum Bertemu JODOH?