Datanglah Kepada Ku Wahai Jodoh


Jodoh - Tolong jangan buat aku ragu dengan sesuatu yang dikatakan menunggu. Mungkin sangat mudah bagimu untuk datang lewat di waktu dan kembali padaku saat semua sudah siap. Tapi kenapa terasa sukar bagiku, untuk tetap percaya dan menunggu. Kalau rupamu pun aku tidak tahu seperti mana.

Tolong yakinkan, kalau aku pasti akan menemukanmu dari sekian banyak manusia yang hanya biasa memberikan harapan tanpa ada keberanian untuk menghalalkan. Jangan sampai aku menemukan cinta yang salah, kerana jatuh cinta yang tergesa-gesa. Bahagiaku cukup dengan menemukan cintamu dan hidup bersamamu, wahai jodohku.

Tidak ada jodoh yang datang terlambat, ia hanya mempertemuakn orang yang tepat di waktu yang tepat. Kerana pernikahan bukan sebuah perlumbaan, siapa yang cepat dia yang dapat. Tapi sebuah ujian ketabahan, siapa yang paling lama mempertahankan ia akan mendapatkan kebahagiaan. Dan semoga kebahagiiaan itu akan berlanjut di surga-Nya



Dear Jodoh, cepatlah datang ke rumahku. Ayah dan ibuku sudah ingin tau seperti apa rupamu. Darimana asalmu, dan kenapa kau jatuh cinta pada anak gadisnya. Perkenalkan lah dirimu sebaik yang kau biasa dengan penuh kejujuran, kerana usahamu dan keimananmu sangat lebih dihargai daripada yang kau miliki sekarang. Karena tugas ayahku, nantinya akan menjadi kewajibanmu.

Jangan lupa perkenalkan aku dengan keluargamu, ayah, ibu, serta saudaramu nantinya akan menjadi keluargaku juga. dulu, kita yang bukan siapa-siapa. akan menjadi sebuah keluarga yang besar karena suatu ikatan yang halal. Indah bukan..?!

Lamar aku dengan cara terbaikmu, semampu yang kau mampu. Kerana kita menjalankan sunnah tanpa terbebani oleh tradisi. Biarlah pernikahan kita tampak sederhana di mata manusia, tapi se-isi langit dan bumi memberikan doanya untuk kita. Jangan pernah jadikan pesta pernikahan sebagai alasan untuk menunda sunnah. Percayalah, cintaku padamu tidak melihat dunia yang kau miliki sekarang. Iman dan keyakinanmu untuk menghalalkanku sudah lebih dari cukup membuatku jatuh cinta berkali-kali. Dan mengucapkan “ YA “ saat menerima pinangan darimu.

   DATANGLAH PADA KU WAHAI JODOH..??


Gambar Asal -  Zarul Phv II

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Yakinlah ada sesuatu yang menantimu selepas banyak kesabaran yang kau jalani yang akan membuatmu tersenyum hingga kau lupa pedihnya rasa sakit.

Adakah Anda Masih Belum Bertemu JODOH?