Wanita Solehah Menerapkan Tiga Perkara Ini Dalam Kehidupan

Pernikahan dalam Islam adalah kontrak kehidupan antara lelaki dan wanita yang penuh berkah. Kerana, ini juga sebahagian daripada ibadah, Allah SWT juga menjanjikan syurga bagi yang menjalankan dengan syariatnya.

Terutama untuk wanita, jika ingin menjadi isteri yang solehah terapkan tips berikut ini.


#1 Rajin solat dan mengaji
Semua muslimah pasti tahu perkara ini. Untuk menjadi isteri yang solehah sudah sepatutnya selalu memohon keampunan kepada Allah dan meminta keberkatan dalam rumah tangga yang sedang dijalani.
#2 Memahami hak dan menghormati suami
Sebagai isteri anda harus memahami apa saja hak-hak suami yang harus dipenuhi dan hormatilah beliau sebagai pemimpin dalam hidup anda. Dalam Islam keperluan suami sangat diberi keutamaan, namun dalam masa yang sama seorang suami juga perlu menghargai setiap apa yang dilakukan oleh isterinya.

#3 Menerima seadanya
Seiring berjalannya waktu seorang suami pasti akan berubah, terutama pada fizikalnya. Jika anda ingin menjadi isteri yang solehah, maka terimalah dia seadanya, dukunglah apa yang dia lakukan selama itu positif dan bermanfaat untuk keluarga serta sesuai dengan syariat agama.
Sumber: wikiHow

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Yakinlah ada sesuatu yang menantimu selepas banyak kesabaran yang kau jalani yang akan membuatmu tersenyum hingga kau lupa pedihnya rasa sakit.

Adakah Anda Masih Belum Bertemu JODOH?