3 Perkara Yang Harus Dibincangkan Sebelum Nikah


NIKAH adalah sebuah hubungan berdasarkan komunikasi di mana pasangan suami isteri adalah terlibat. Dalam erti katanya ada beberapa yang perlu dibincangkan secara terbuka bersama pasangan. Dan beriut adalah tiga perkara yang harus dbicangkan bersama pasangan sebelum berkahwin.
Jangkaan
Bagaimana jangkaan anda pada pasangan? Adakah anda yakin menjalani sisa hidup dengannya? Kebiasaan apa yang anda harapkan berubah darinya? Bincang jangkaan penting agar anda dan pasangan berjalan pada satu misi hidup.
Perkara Disukai & Tidak Disukai
Bincangkan tentang kesukaan dan perkara yang anda benci baik dalam aktiviti, makanan, atau sifat-sifat seseorang. Walaupun agak sensitif, namun jangan merahsiakan perkara ini dari pasangan. Tentunya anda tidak mahu ini menjadi pencetus konflik di kemudian hari bukan?
Kekecewaan
Jika anda pernah rasa kesal atau kecewa dengan kelakuan kawan atau keluarganya, katakan hal ini. Luahkan perasaan anda dan tanya apa yang boleh anda perbaiki sebelum perkahwinan dilangsungkan.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Yakinlah ada sesuatu yang menantimu selepas banyak kesabaran yang kau jalani yang akan membuatmu tersenyum hingga kau lupa pedihnya rasa sakit.

Adakah Anda Masih Belum Bertemu JODOH?