Anda harus memilih pasangan yang sesuai.

 Di alam rumah tangga ,anda harus memilih pasangan yang sesuai untuk menjadikan pasangan hidup anda. Di Sini Menanti, Di Sana Menunggu..  Hal ini berlaku ketika hadirnya banyak pilihan yang hadir, dan ketika ini anda harus memilih pasangan yang betul dan sesuai dengan anda, dan lazimnya hal ini dikhususkan untuk kaum wanita.

Cuba anda tanyakan soalan-soalan di bawah ini pada diri anda dengan merujuk kepada lelaki-lelaki yang hadir menjadi pilihan hati anda, dan jawab sendiri:

 1.  Siapakah yang saya inginkan sebenarnya? 
Ujian lebih mengelamun dengan siapa?.. Ujian ini adalah untuk anda mengetahui siapa sebenarnya lelaki yang anda inginkan. Siapa yang anda selalu ingatkan, siapa yang selalu datang pada bayangan anda.

 2.  Adakah dia mencintai saya? 
Ujian cemburu untuk mengetahuinya.. lakukan sesuatu yang boleh membuat si dia jeles. Ini akan membolehkan anda melihat adakah si dia memang betul-betul inginkan anda.

 3.  Adakah saya senang berbicara dengan dia?
Ujian kematangan.. Ujian ini adalah ingin menilai sama ada anda dan dia senang atau seronok berbual bersama. Ini penting untuk anda kerana apabila anda berkahwin, anda akan bersamanya sehingga ke akhir hayat anda.

 4.  Adakah simtom Kasih, mengharap dan percaya saya kepadanya ada? 
Hal ini hanya anda sahaja yang merasakannya. Rasakan satu perasaan kasih, mengharap dan percaya anda kepada si dia. Jika anda betul-betul mempunyai perasaan ini, ianya hanya anda rasakan terhadap seorang lelaki.

 5.   Adakah dia lelaki sejati?
Lelaki sejati adalah lelaki yang diberi keburukkan dan membalas kebaikan.  Jika dia benar-benar ikhlas, dia akan menyayangi anda biarpun anda tidak menyayangi dia. Adakah si dia begitu? 

 6.  Adakah dia serius bersama saya?
Seandai si dia benar-benar serius dengan anda, lelaki tersebut akan datang berjumpa dengan keluarga anda, dan menyatakan hasratnya ingin memperisterikan anda. Justeru, bukan sahaja membuktikan keinginannya memiliki anda, bahkan menunjukkan bahawa si dia adalah seorang yang baik, dan ingin memiliki anda dengan cara yang betul, bukan dengan hanya ber’couple’ dan melakukan benda-benda maksiat.

 7.  Adakah dia mampu membimbing saya? 
Inilah yang paling utama. Pilih la pasangan anda dengan mengutamakan lelaki yang soleh, dan mampu membimbing anda bahagia dunia dan akhirat. Bertanyalah kepada sahabat-sahabat lain, dan lihat dengan siapa dia berkawan. Selidikilah dia, supaya anda berpuas hati dengan mendapat seorang lelaki yang baik.
Dan sebaik-baik lelaki, pilih lah yang mempunyai agama dan berakhlak mulia ^_^

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

1 comments:

comments

Yakinlah ada sesuatu yang menantimu selepas banyak kesabaran yang kau jalani yang akan membuatmu tersenyum hingga kau lupa pedihnya rasa sakit.

Adakah Anda Masih Belum Bertemu JODOH?